Η ΕΛΛΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΛΗ , ΟΥΤΕ ΧΩΡΟΣ, ΔΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΟΥΝ. ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΙΩΝΙΟΝ , ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟΝ , ΤΟ ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑ , ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΟΥΤΕ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ , ΟΥΤΕ ΥΠΟΤΑΣΣΕΤΑΙ , ΟΥΤΕ ΑΠΟΘΝΗΣΚΕΙ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΣΣΑΣ



Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

Παραχώρηση αεροδρομίων σε ιδιώτες

Ξεκινά η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, καθώς τα υπουργεία Οικονομίας και Μεταφορών ανακοίνωσαν τη πρόσληψη συμβούλων για τη μερική «ιδιωτικοποίηση» 41 περιφερειακών αεροδρομίων.
Τα συναρμόδια υπουργεία επιθυμούν την είσοδο ιδιωτών επενδυτών σε αρκετά αεροδρόμια της χώρας, με στόχο ιδιώτες να αναλάβουν τον εκσυγχρονισμό και παράλληλα να έχουν την εκμετάλλευση για σημαντικό χρονικό διάστημα.Ουσιαστικά, ακολουθείται το μοντέλο άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπου περιφερειακά, αλλά και μητροπολιτικά αεροδρόμια είναι πολυμετοχικά και σε αυτά μετέχουν η τοπική αυτοδιοίκηση, τράπεζες και ιδιώτες.

Με αυτό τον τρόπο, εκτιμάται ότι θα επιταχυνθεί η ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων και θα εξορθολογιστούν τα τέλη, με τη φιλοδοξία να μετατραπούν σε "πόλους" ανάπτυξης για την περιφέρεια, αλλά και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας μέσα στα ίδια τα αεροδρόμια.

Άλλωστε, θέμα δημιουργίας νέου αεροδρομίου στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής ή σε γειτονικό νομό που θα λειτουργεί παράλληλα με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και θα υποδέχεται πτήσεις αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και τσάρτερ, έχει θέσει και ο Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιριών (ΣΑΑΕ), τα μέλη του οποίου υποστηρίζουν ότι η λειτουργία δεύτερου αεροδρομίου είναι απόλυτη ανάγκη, προκειμένου να υποστηριχτεί η τουριστική κίνηση της χώρας.

Με σύμβαση παραχώρησης το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης

Πάντως, το σπουδαιότερο περιφερειακό αεροδρόμιο που θα κατασκευαστεί είναι στο Καστέλι της Κρήτης, όπου η δημοπράτηση του θα γίνει το φθινόπωρο του 2009. Η υλοποίηση θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, στα πρότυπα του «Ελ. Βενιζέλος», με αρχικό προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ.

Τα 10 μεγαλύτερα και πιο ελκυστικά για ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια (Αθήνα, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Ρόδος, Κέρκυρα, Χανιά, Κως, Ζάκυνθος, Σαντορίνη, Μυτιλήνη) διακίνησαν πέρυσι περισσότερους από 37 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση άνω του 7%.

Αναφερόμενος στην αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, σε χθεσινή συνέντευξη, ο υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι "στα αεροδρόμια αυτή την ώρα υπάρχει μια μεγάλη κινητικότητα σε όλη την Ευρώπη, με την έννοια ότι προσπαθούν τα αεροδρόμια να προσελκύσουν και ιδιωτικές επενδύσεις.

Στην Πορτογαλία, στην Ουγγαρία, στη Γαλλία υπάρχουν προγράμματα αυτή την ώρα σε εξέλιξη προσέλκυσης και ιδιωτικών επενδύσεων.

Αυτό δεν σημαίνει ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, σημαίνει είτε σχήματα Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, είτε κάποιες συμβάσεις παραχώρησης που θα επιτρέψουν στα αεροδρόμια μας, στα περιφερειακά αεροδρόμια να μην είναι απλά και μόνο πίστες προσγείωσης και απογείωσης, αλλά να εκσυγχρονιστούν βοηθώντας και την τουριστική εικόνα της χώρας, το τουριστικό μας προϊόν, θα τα μετατρέψουν από πίστες προσγείωσης και απογείωσης σε μικρούς τοπικούς πόλους ανάπτυξης, με εμπορικά κέντρα και άλλες δραστηριότητες", τονίζοντας ότι δεν θα αλλάξει το εργασιακό καθεστώς των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Πρόσληψη συμβούλων για την αξιοποίηση των αεροδρομίων

Τη διερεύνηση των προσφορότερων μεθόδων για την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων με στόχο την αξιοποίηση και την αναβάθμιση των υποδομών και την περαιτέρω ανάπτυξη των κρατικών αεροδρομίων, τα οποία εξυπηρετούν πτήσεις πολιτικής αεροπορίας και υπάγονται στην εποπτεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αποφάσισε η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση οι σύμβουλοι της Κυβέρνησης για το έργο αυτό θα ορισθούν με νεότερη απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων.

Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται πως η αξιοποίηση και αναβάθμιση των κρατικών αεροδρομίων θα συμβάλλει στην οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας. Εννοείται ότι δεν θίγεται το καθεστώς των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Του Φώτη Φωτεινού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τό Ναύπλιον

ΠΛΑΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ

Χρονοχάρτης τῶν πυρηνικῶν δοκιμῶν ἀπὸ τὸ τέλος τοῦ Β’ΠΠ μέχρι τὸ 2000

.

.

ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ