Η ΕΛΛΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΛΗ , ΟΥΤΕ ΧΩΡΟΣ, ΔΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΟΥΝ. ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΙΩΝΙΟΝ , ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟΝ , ΤΟ ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑ , ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΟΥΤΕ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ , ΟΥΤΕ ΥΠΟΤΑΣΣΕΤΑΙ , ΟΥΤΕ ΑΠΟΘΝΗΣΚΕΙ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΣΣΑΣ

Τρίτη, 1 Δεκεμβρίου 2015

Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΧΕΙ "ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ" ΤΑ ΣΤΕΝΑ - Η Τουρκία κράτα εγκλωβισμένα τα ρωσικά πλοία στα στενά του Βοσπόρου...Αξιωματούχοι αναφέρουν πως πρόκειται για μια πρωτοφανή κίνηση που παραβιάζει κανόνες διεθνούς δικαίου - ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΕΝΑ ...



Όταν αναφερόμαστε στα «Στενά» και ειδικά στο νομικό καθεστώς τους, εννοούμε τα Στενά των Δαρδανελίων, τα Στενά του Βοσπόρου και τη Θάλασσα του Μαρμαρά.

Το συνολικό τους μήκος είναι περίπου 330 χιλιόμετρα και, λόγω της γεωγραφικής τους θέσης, είναι μια από τις νευραλγικότερες περιοχές της ευρύτερης Βαλκανικής Χερσονήσου. Πάντοτε δε, αποτελούσαν και αποτελούν σημείο τριβής καθώς δίνουν την δυνατότητα διέλευσης πλοίων από τη Μαύρη Θάλασσα στη Μεσόγειο και αντίστροφα.  

Το νομικό καθεστώς που διέπει τη ναυσιπλοΐα στα Στενά, έχει αλλάξει πολλές φόρες στο διάβα του χρόνου.
   Ξεκίνησε με τη Συνθήκη του Κιουτσούκ –Καϊναρτζή (1774).
  Μετά τον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο, έγινε προσπάθεια  να αλλάξει με τη Συνθήκη των Σεβρών (1920), η οποία όμως δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
   Με τη Συνθήκη της Λοζάννης (Ιούλιος 1923) ορίστηκε, μεταξύ άλλων, πως η διέλευση των πλοίων θα ήταν ελεύθερη, ενώ μια Διεθνής Επιτροπή θα επιτηρούσε την τήρηση των συμφωνιών. 

   Η Συνθήκη του Μοντρέ (Ιούλιος 1936), που ισχύει μέχρι 
σήμερα, περιέχει ιδιαίτερα πολύπλοκες ρυθμίσεις ως προς τη 
διέλευση των αλλοδαπών πλοίων, που δίνουν στην Τουρκία το 
δικαίωμα, ως παράκτιο κράτος, να κάνει το δικό της παιχνίδι.
...συνέχεια ΕΔΩ

1 σχόλιο:

Τό Ναύπλιον

Σελίδες

Χρονοχάρτης τῶν πυρηνικῶν δοκιμῶν ἀπὸ τὸ τέλος τοῦ Β’ΠΠ μέχρι τὸ 2000

.

.

ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ