Προφανώς, αντί του σημήματος: «βλαχάρα», ήθελε να χρησιμοποιήσει το σήμημα: «χωριάτα»* όπου η «σημική ταυτότητα» των γνωρισμάτων: της έλλειψης καλλιέργειας, της απολίτιστης, της κοινωνικά ανάγωγης, της νεόπλουτης, της κιτσαρίας είναι πραγματικά σημαντική. Ενώ τα ανωτέρω γνωρίσματα δεν έχουν καμία σχέση με τη φυλετική ομάδα των Βλάχων. Δηλαδή των δίγλωσσων λατινόφωνων γηγενών Ελλήνων.
Δεν θα κομίσουμε γλαύκας εις Αθήνας, απλώς θα υπενθυμίσουμε και εις τας Αθήνας ότι είναι καιρός όλοι μας να προσπαθήσουμε να υπηρετήσουμε την αλήθεια των λέξεων. Διότι «αρχή παιδεύσεως (δηλ. σοφίας) η των ονομάτων επίσκεψης» (ρήση του κυνικού Αντισθένη που διέσωσε ο Επίκτητος, βλ. Διατριβαί §17,12).
Αυτοί οι Έλληνες απέδειξαν εμπράκτως την αγάπη τους για την πατρίδα και το φτωχό συμπολίτη τους. Απέδειξαν ότι παρόλη την αγραμματοσύνη που είχαν οι περισσότεροι, ήταν κατά βάθος καλλιεργημένες προσωπικότητες. Που θεωρούσαν τους εαυτούς τους τυχερούς διαχειριστές μεγάλων περιουσιών, τις οποίες έπρεπε να χρησιμοποιήσουν φιλάνθρωπα για το καλό της κοινότητας. Όπως κι έκαναν.
Κληροδότησαν στο κράτος όλες τις βασικές υποδομές για να σταθεί στα πόδια του και να προοδεύσει. Πολλά από αυτά τα κληροδοτήματα μπορεί σήμερα να κινδυνεύουν με ξεπούλημα. Εξαιτίας των επικίνδυνων πολιτικατζήδων και των οικονομικών λυμεώνων (εντοπίων και ευρωπαίων) που κατέστρεψαν τη χώρα μεθοδικά. Οι λυμεώνες αυτοί δεν μπορεί να ονοματίζονται άκριτα: ούτε σαν «καραγκιόζηδες», ούτε σαν «βλαχάρες». Γιατί είναι λαίλαπες, είναι τέρατα ανθρωπόμορφα, είναι κρόνοι, είναι πολύφημοι κύκλωπες, είναι κίρκες, είναι δράκουλες, είναι νέρωνες, είναι καλιγούλες, είναι βρούτοι, είναι μεσσαλίνες, είναι ιούδες και εφιάλτες για το δύσμοιρο λαό. Αυτά είναι τα σωστά ουσιαστικά σε θέση επιθέτου!
---------------
*Ως γνωστόν, άλλο χωρικός κι άλλο χωριάτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου