Η ΕΛΛΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΛΗ , ΟΥΤΕ ΧΩΡΟΣ, ΔΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΟΥΝ. ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΙΩΝΙΟΝ , ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟΝ , ΤΟ ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑ , ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΟΥΤΕ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ , ΟΥΤΕ ΥΠΟΤΑΣΣΕΤΑΙ , ΟΥΤΕ ΑΠΟΘΝΗΣΚΕΙ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΣΣΑΣ



Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Μαγνητικά Τρένα maglevΥψηλών Ταχυτήτων


Στην Κίνα τέθηκε σε λειτουργία το πρώτο μαγνητικό τρένο (τρένο μαγνητικής αιώρησης - magnetic levitation - maglev) χαμηλής - μέτριας ταχύτητας. Πρόκειται για το πρώτο τρένο μαγνητικής αιώρησης που αναπτύχθηκε για το εσωτερικό της χώρας, στη νοτιοδυτική Κίνα, στην Επαρχία Σιχουάν. Το τρένο έχει μήκος 11,2 μέτρα, πλάτος 2,6 μέτρα και 3,3 μέτρα ύψος και τρέχει με σταθερή ταχύτητα διανύοντας απόσταση 425 χιλιομέτρων στην πρωτεύουσα της επαρχίας, Τσένγκντου.
Τα μαγνητικά τρένα (maglev) κινούνται και αιωρούνται από μαγνητικά πεδία. Επειδή δεν ακουμπούν στο έδαφος έχουν ελάχιστη αντίσταση και θόρυβο και υψηλές ταχύτητες - 500 με 550 km/h - όσο τα αεροπλάνα αλλά με την μισή κατανάλωση ενέργειας.
Η προώθησή τους γίνεται με γραμμικό ηλεκτροκινητήρα, το τύλιγμα του οποίου είναι απλωμένο κατά μήκος σε όλη την τροχιά. Ο γραμμικός είναι σαν ένας κοινός κυκλικός ηλεκτροκινητήρας κομμένος και ανοιγμένος επίπεδος.



Τροφοδοτείται με τριφασικό ρεύμα και παράγει ένα εναλλασσόμενο και κινούμενο μαγνητικό πεδίο που παρασύρει τον μαγνήτη του τρένου.(όπως φαίνεται και από την ιδιοκατασκευή μας που έχει μαγνητάκια σε εύκαμπτες λουρίδες και κινούνται απ’ το μαγνητικό κύμα δείχνοντας τη μορφή του).
Η γραμμή τροφοδοτείται κατά τμήματα μόνο στο κομμάτι που είναι το τρένο και στο μπροστινό του κάθε φορά. Αντιστρέφοντας τις φάσεις ο γραμμικός κινητήρας γίνεται γεννήτρια , και έτσι φρενάρει το βαγόνι και επιστρέφει ρεύμα στο δίκτυο.





Ανάλογα με τον τρόπο ανύψωσής τους διακρίνονται σε ηλεκτρομαγνητικής (Swiss metro, transrapid ) και ηλεκτροδυναμικής ανύψωσης ( Yamanashi, magplane)
Στα τρένα ηλεκτρομαγνητικής ανύψωσης, οι ηλεκτρομαγνήτες στο κάτω μέρος του βαγονιού έλκουν το προς τα πάνω το κάτω μέρος της τροχιάς μορφής Τ και έτσι αιωρούνται 1~1,2 cm.
Υπάρχει σύστημα αυτόματου ελέγχου του διακένου και γραμμική γεννήτρια που επάγει ρεύμα στο βαγόνι για τη λειτουργία του.
Τα τρένα ηλεκτροδυναμικής ανύψωσης βασίζονται στο επαγωγικό φαινόμενο. Όταν ένας μαγνήτης (ή ηλεκτρομαγνήτης) κινείται σε απόσταση από φύλλου αλουμινίου (ή άλλου αγώγιμου μετάλλου) ή από σπείρα, τότε παράγεται τάση στην μάζα του μετάλλου ή στην σπείρα (σύμφωνα με τον νόμο του Faraday).
Η τάση βραχυκυκλωμένη από την μάζα δημιουργεί κλειστά ρεύματα (τα δινορεύματα) που παράγουν μαγνητικό πεδίο αντίθετο από του μαγνήτη (σύμφωνα με τον νόμο Lenz, αρχή διατήρησης μαγνητικής κατάστασης υλικού ). Τα αντίθετα μαγνητικά πεδία απωθούνται με δύναμη ανύψωσης (και πέδησης) σηκώνοντας το τρένο κατά 10cm.
Το τρένο magplane τρέχει μέσα σε αλουμινένια κοίτη και έχει μόνιμους μαγνήτες στα κάτω πλάγια του βαγονιού. Όταν ξεκινάει ακουμπά σε ρόδες έως ότου φτάσει σε κάποια ταχύτητα που οι μαγνήτες θα δεχτούν την δύναμη ανύψωσης του επαγόμενου μαγνήτη αλουμινίου και θα σηκωθεί (όπως τα αεροπλάνα).
Η δύναμη ανύψωσης αναλύεται σε κατακόρυφη που σηκώνει το τρένο και σε οριζόντια που το ευθυγραμμίζει στην τροχιά του.
Το λειτουργικό μας μοντέλο magplane προωθείται από τριφασικό γραμμικό ηλεκτροκινητήρα στο κάτω μέρος του καναλιού της τροχιάς, τροφοδοτούμενο από Inverter μεταβαλλόμενης συχνότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τό Ναύπλιον

ΠΛΑΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ

Χρονοχάρτης τῶν πυρηνικῶν δοκιμῶν ἀπὸ τὸ τέλος τοῦ Β’ΠΠ μέχρι τὸ 2000

.

.

ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ