Η ΕΛΛΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΛΗ , ΟΥΤΕ ΧΩΡΟΣ, ΔΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΟΥΝ. ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΙΩΝΙΟΝ , ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟΝ , ΤΟ ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑ , ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΟΥΤΕ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ , ΟΥΤΕ ΥΠΟΤΑΣΣΕΤΑΙ , ΟΥΤΕ ΑΠΟΘΝΗΣΚΕΙ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΣΣΑΣ



Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

Ένα λίτρο βενζίνης για 373 χιλιόμετρα


Ένα πρωτοποριακό αυτοκίνητο που καίει μόλις ένα λίτρο βενζίνης σε απόσταση 373 χιλιομέτρων παρουσίασαν φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης το μεσημέρι της Τετάρτης (9/6) στα Χανιά.

Το αμάξι βγήκε για την πρώτη του βόλτα στην Πλατεία Ελευθερίας έξω από το Νομαρχιακό Μέγαρο Χανίων. Το εν λόγω δημιούργημα των φοιτητών κέρδισε το πρώτο βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου Shell Eco Marathon 2010 που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία με τη συμμετοχή 221 ομάδων πανεπιστημίων από όλη την Ευρώπη και όχι μόνο.

Ο διαγωνισμός στόχευε στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών για την κίνηση οχημάτων, με στόχο τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου.

Η ομάδα συμμετείχε στην κατηγορία μεγάλων οχημάτων (Urban Concept) που αντιστοιχούν σε μονοθέσια οχήματα πόλης, χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής που περιλαμβάνει κυψέλη καύσιμου υδρογόνου και κίνηση με ηλεκτρικό κινητήρα τα οποία παρέχουν μηδενικούς ρύπους κατά την κίνηση του οχήματος.

Το Πολυτεχνείο Κρήτης κατέκτησε την πρώτη θέση στον παράλληλο διαγωνισμό ασφάλειας οχημάτων (ADAC Safety Award) με το όχημα ER10, ένα ολοκληρωμένο όχημα με εξαιρετικά καινοτόμες ιδέες στον τομέα της ασφάλειας.

"Συνεχίζουμε την εξέλιξή του και ο στόχος είναι να φτάσουμε πάνω από 700-800 χιλιόμετρα με ένα λίτρο ισοδύναμου καυσίμου", τόνισε ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Νίκος Τσουρβελούδης.

Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε η κατασκευή και τοποθέτηση ρυθμιζόμενης κολώνας τιμονιού και η εμπρόσθια ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης για προστασία του οδηγού σε περίπτωση πρόσκρουσης, το αυτόματο άνοιγμα της καμπίνας του οδηγού για γρήγορη έξοδο από το όχημα, καθώς επίσης η χρήση εξειδικευμένων αισθητήρων για τον εντοπισμό διαρροών καυσίμου.

Ταυτόχρονα, το όχημα του Πολυτεχνείου Κρήτης διένυσε 373 χλμ με ένα λίτρο καυσίμου, που αποτελεί την καλύτερή του επίδοση και θέτει τη βάση για νέες επιτυχίες στις επόμενες διοργανώσεις.

"Αποτελεί για μας μια πλατφόρμα τεχνολογική, ώστε να δουλεύουμε πάνω σε νέες τεχνολογίες νέα προϊόντα που να μπορούμε να τα εξελίσσουμε", επεσήμανε το μελος της ομάδας Πολυχρόνης Σπανουδάκης.

Τα μέλη της ομάδας είναι: Σπανουδάκης Πολυχρόνης, Πιπερίδης Σάββας, Τσινάρης Γιάννης, Ευσταθίου Δημήτρης, Πλουμάκης Βαγγέλης, Παππάς Τάσσος, Στρατηγός Γιάννης και Τσουρβελούδης Νικόλαος.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του TUCer ΙΙ:

-Πλαίσιο: Σωλήνες αλουμινίου

-Κάλυμμα: Ανθρακονήματα

-Κινητήρας: Ηλεκτρικός

-Μονάδα Παραγωγής Ενέργειας: Κυψέλες Υδρογόνου

-Διαστάσεις: 2,5 x 1,25 -Βάρος Οχήματος: 120 Kg


Απόσταση 840 χλμ. με... ένα λίτρο βενζίνης

Γιαννης Ελαφρος
Αθήνα - Αλεξανδρούπολη με ένα λίτρο βενζίνης; Καθόλου κακή ιδέα, ειδικά σήμερα με την τιμή της βενζίνης στα ύψη. Απίθανο;

Για τα σημερινά αυτοκίνητα επιστημονική φαντασία, αλλά για τη σύγχρονη τεχνολογική έρευνα, η οποία διεξάγεται και στα ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα ήδη πραγματικότητα. Ετσι, το πρωτότυπο όχημα Προμηθέας της ομάδας NTUA Eco - Marathon του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το οποίο συμμετείχε στον 26ο Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell (στις αρχές Μαΐου), κατάφερε να διανύσει 840 χιλιόμετρα με το ισοδύναμο ενός λίτρου βενζίνης! Οσο η οδική απόσταση Αθήνας - Αλεξανδρούπολης.

Παρουσιάζοντας χθες στην αίθουσα τελετών της Πολυτεχνειούπολης το περίεργο, μικρό και πανάλαφρο όχημα, το οποίο κινείται με ηλεκτροκινητήρα και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, τα μέλη της ομάδας του ΕΜΠ δεν έκρυβαν την περηφάνια τους.

Μετέφεραν την πολύτιμη εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στον Μαραθώνιο Οικονομίας, όπου βραβεύεται εκείνος που θα κινηθεί με τη λιγότερη ενέργεια.
Μεγάλη διάκριση είχε η ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης, η οποία απέσπασε το Βραβείο Ασφάλειας του Μαραθωνίου ADAC Safety Award!

Το Πολυτεχνείο Κρήτης διαγωνίστηκε με το όχημα ΕR10 στην κατηγορία Urban Concept, με πολλές καινοτόμες και έξυπνες λύσεις ασφαλείας, όπως η ρυθμιζόμενη κολόνα τιμονιού και η εμπρόσθια ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης, το αυτόματο άνοιγμα της καμπίνας του οδηγού για γρήγορη έξοδο από το όχημα, καθώς επίσης η χρήση εξειδικευμένων αισθητήρων για τον εντοπισμό διαρροών καυσίμου. Το ΕR10 διήνυσε 373 χιλιόμετρα με ένα λίτρο καυσίμου, πριν εγκαταλείψει λόγω τεχνικού προβλήματος.
Το ρεκόρ του διαγωνισμού έσπασε γαλλική ομάδα του Πολυτεχνείου της Ναντ διανύοντας 4.896 χιλιόμετρα με ένα λίτρο καυσίμου!

Η απόσταση αυτή είναι αντίστοιχη του να οδηγήσει κανείς από το Cape της Νορβηγίας ώς το άκρο της Ιταλίας! Εικόνες από το μέλλον;
http://news.kathimerini.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τό Ναύπλιον

ΠΛΑΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ

Χρονοχάρτης τῶν πυρηνικῶν δοκιμῶν ἀπὸ τὸ τέλος τοῦ Β’ΠΠ μέχρι τὸ 2000

.

.

ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ