Λέγουν ότι ο Σωκράτης ενεπνεύσθη την Θεωρίαν των Ιδεών συχνάζοντας στο υποδηματοποιείον του Σίμωνος [το οποίον έχομε ανεύρει στις ανασκαφές της Αγοράς των Αθηνών]. Βλέποντας ότι υπήρχον δέρματα, σπάγγοι και πρόκες, διηρωτάτο διατί εχρειάζετο να δίδωνται χρήματα διά να αγοράζωνται από τους σχεδιαστάς μόδας τα πατρόν των υποδημάτων! Αί! Πώς! Απαντούσε ο Σίμων! "Εάν δεν έχουμε το πατρόν εδώ, στον τοίχο, καρφωμένο με πινέζες πάνω από τον πάγκο, πώς θα εργασθή ο τεχνίτης;;" Οπότε, εσκέπτετο ο Σωκράτης: Εάν απαιτείται σχέδιον, παράδειγμα, πατρόν, Ιδέα, όπως έλεγαν οι Κλασσικοί, διά να κατασκευασθή ένα τόσον απλό πράγμα, ένα πεδιλάκι με τρία λουράκια, τότε οπωσδήποτε απαιτείται σχέδιον διά να κατασκευασθή κάτι πολυπλοκώτερον ως είναι τα έμβια όντα!
Πράγματι, εάν εξετάσωμε τον πέριξ ημών Αισθητόν κόσμον βλέπομε ότι αυτός είναι ένα εργοστάσιον το οποίον διαθέτει ΛΟΓΟΝ, δηλαδή, έλλογον, λογικήν δομήν και λειτουργίαν, ΠΡΟΝΟΙΑΝ, δηλαδή υπάρχουν φροντισταί, δεν εδημιουργήθη και μετά το εκλείδωσαν, και ασφαλώς όπως κάθε εργοστάσιον έχει ΣΚΟΠΟΝ! Εδώ ας αναφέρωμε απλώς χωρίς να επιμείνωμε καθ' ότι δεν αφορά το θέμα μας, ότι κατα την Ελληνικήν μας Θρησκείαν, ο Αισθητός κόσμος έχει ως Σκοπόν την παραγωγήν της Ανωτέρας συνειδήσεως! Ο μέγας στρόφαλος του Σύμπαντος δεν κινείται ασκόπως αλλά σε κάθε ανακύκλισίν του εξάγει το παραγόμενον προϊόν που είναι η Ανωτέρα συνείδησις, ούτως καθημερινώς ο κόσμος γίνεται πνευματικώτερος και πλουσιώτερος!
Ο Κόσμος των Ιδεών είναι το όντως όν, αΐδιον και αιώνιον, ακίνητον και ενθρονισμένον στο κέντρον του Παντός. Κύριον χαρακτηριστικόν του Κόσμου των Ιδεών είναι ότι παραμένει αιωνίως αμετάβλητος, άτρεπτος, αμετάλλακτος, αναλλοίωτος, εσαεί ο αυτός!
Ο Κόσμος των Ιδεών είναι μία τεραστία βιβλιοθήκη ή πινακοθήκη, η οποία περιέχει απάσας τας πληροφορίας περί των μορφών που είναι δυνατόν να λάβη η δομή του σύμπαντος Κόσμου και η ύλη του Αισθητού κόσμου! Περιέχει τα πρότυπα, τα σχέδια, τα πατρόν, όλων των πραγμάτων και καταστάσεων που είναι δυνατόν να παραχθούν και να υπάρξουν! Περιέχει π.χ. το τέλειον βιβλίον της Φυσιολογίας του Ανθρώπου, που περιγράφει τα διάφορα λειτουργικά συστήματα του ανθρώπου, ως το Πεπτικόν ή το Αναπνευστικόν, και περιγράφει τόσον το φυσιολογικόν όσον και τις παραλλαγές και τις δυνατές ανωμαλίες και τις νόσους των, δηλαδή υπάρχει συγχρόνως και το βιβλίον της Νοσολογίας! Ποία είναι η σχέσις του Κόσμου των Ιδεών με τον κόσμον των ανθρωπίνων πληροφοριών (ο Τρίτος κόσμος του Popper); Όσον τελειοποιείται η γνώσις μας περί του κόσμου τόσον το ιδικόν μας βιβλίον π.χ. της Χημείας, θα προσεγγίζη το τέλειον βιβλίον Χημείας της βιβλιοθήκης των Ιδεών! Βεβαίως, ο Κόσμος των Ιδεών περιέχει και το βιβλίον των ορισμών των εννοιών, οπότε η σωστή απάντησις στις ερωτήσεις: τί εστί Δίκαιον, Ωραίον, Αληθές κλπ είναι γεγραμμένη στον Κόσμον των Ιδεών!
Πώς, τίνι τρόπω εμφανίζονται;; Ως γνωστόν, αναγνωρίζομε την ύπαρξιν των γεωλογικών εποχών. Η ύπαρξίς των προϋποθέτει ότι με τρόπον Καταστροφικόν, Κατακλυσμιαίον, αλλάζουν πλείστες συνθήκες του περιβάλλοντος, κλιματολογικές, υδρολογικές, ατμοσφαιρικές, ακόμη και βαρυτικές (αλλάζει το πεδίον της βαρύτητος, το g), οπότε παλαιά είδη εξαφανίζονται και νέα εμφανίζονται! Ποίος ο μηχανισμός εμφανίσεώς των;; Η αλλαγή των γεωλογικών εποχών πιθανότατα οφείλεται, κατά μίαν άποψιν, εις ένεκα διαφόρων λόγων δημιουργία εντόνου δραστηριότητος του φλοιού της γης και των ηφαιστείων και οπωσδήποτε συνακολούθου διαταραχής της ατμοσφαίρας, οπότε κατά τας ώρας εκείνας παράγονται διαφόρων μορφών ακτινοβολίες με συνέπειαν να έχωμε κατακλυσμιαίες μεταλλάξεις οι οποίες προβλέπόμενες υπό του Κόσμου των Ιδεών είναι λογικές και στοχευμένες! Κατά μίαν άλλην άποψιν, εις έναν βομβαρδισμόν ακτινοβολιών προερχομένων από την έκρηξιν ενός Υπερκαινοφανούς αστέρος (supernova).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου