Η ΕΛΛΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΛΗ , ΟΥΤΕ ΧΩΡΟΣ, ΔΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΟΥΝ. ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΙΩΝΙΟΝ , ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟΝ , ΤΟ ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑ , ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΟΥΤΕ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ , ΟΥΤΕ ΥΠΟΤΑΣΣΕΤΑΙ , ΟΥΤΕ ΑΠΟΘΝΗΣΚΕΙ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΣΣΑΣ



Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

Οργανώσεις για τα δικαιώματα των ζώων κατά του ιουδαϊκού εθίμου του βασανισμού και της σφαγής των κοτόπουλων

Φιλοζωικές ομάδες (για την ακρίβεια «για τα δικαιώματα των ζώων») στο Ισραήλ και το Μπρούκλιν προσπαθούν να θέσουν τέρμα σε ένα έθιμο της γιορτής Γιομ Κιπούρ που παρατηρείται κυρίως από τους υπερ-θρησκευόμενους Εβραίους. Σύμφωνα με την πρακτική, την ημέρα πριν από το Γιομ Κιπούρ ένα κοτόπουλο ανεμίζεται πάνω από τα κεφάλια των ‘μετανοούντων’ τρεις φορές, μεταφέροντας συμβολικά τις αμαρτίες από τον άνθρωπο στο κοτόπουλο. Το κοτόπουλο στη συνέχεια σφάζεται και παραδοσιακά δίνεται στους φτωχούς.

Η ομάδα με βάση το Μπρούκλιν, ‘End Chickens as Karparos’, εκτιμά ότι μόνο στο Μπρούκλιν, 50.000 κοτόπουλα συμμετέχουν κάθε χρόνο στην σφαγή και πολλά άλλα πεθαίνουν πριν να είναι σε θέση να χρησιμοποιηθούν στο τελετουργικό.

"Τα κοτόπουλα αντιμετωπίζονται άσχημα κατά τις ημέρες που προηγούνται της γιορτής, κατά τη διάρκεια της, και μετά την τελετή kapparot," γράφει η ομάδα σε μια ιστοσελίδα ζητώντας το τέλος της πρακτικής. «Στις ΗΠΑ, το Ισραήλ και αλλού, όπου το τελετουργικό γίνεται, τα πτηνά στοιβάζονται σε κιβώτια, όπου συνήθως διατηρούνται μέσα στα δικά τους περιττώματα, χωρίς φαγητό, νερό ή καταφύγιο, για έξι ημέρες πριν από την ‘shlugkaparos’ (αιώρησης των κοτόπουλων) που γίνεται την παραμονή του Γιομ Κιπούρ. "

Η ομάδα, μαζί με την ομάδα ‘ Εβραίοι για τα Δικαιώματα των Ζώων’ και ‘Concern for Helping Animals in Israel’, δεν είναι σε αντίθεση με το τελετουργικό kapparot του Yom Kippur, αλλά πιστεύουν ότι μπορεί να γίνει χωρίς να προκαλείται πόνος και ταλαιπωρία στα πτηνά, άποψη που συμμερίζεται ένα αυξανόμενος αριθμός Ορθοδόξων ραβίνων τόσο στις ΗΠΑ όσο και το Ισραήλ.

«Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι μπορούν να έχουν διαπράξει Aveiros [αμαρτίες] κατά τη διάρκεια του έτους και την παραμονή του Γιομ Κιπούρ παίρνουν ένα κοτόπουλο και το γυρνάνε πάνω από τα κεφάλια τους και τελείωσε. Αυτό είναι ανοησία», λέει ο ραβίνοςAvi Zarki στο Kikar Shabbat σε μια συνέντευξη πριν από την έναρξη της γιορτής. Ο Ραβίνος Zarki σημειώνει ότι υπάρχουν πολλές Halachic παγίδες στην πρακτική και συνιστά στο θρησκευτική ακροατήριό του, ότι "είναι προτιμότερο να δώσουν χρήματα για να εκπληρώσουν την mitzvah."

ΚΟ:
Σύμφωνα με τον ραβίνο Alfred Koltach, η πρακτική του kapparotπιθανόν ξεκίνησε ανάμεσα στους Ιουδαίους της Βαβυλωνίας. Αναφέρεται στα εβραϊκά γραπτά από τον 9ο αιώνα και ήταν ήδη διαδεδομένη από τον 10ο αιώνα. Αν και κάποιοι ραβίνοι καταδίκασαν τότε, την πρακτική, ο ραβίνος Μωυσής Isserles την ενέκρινε και ως αποτέλεσμα το kaparot έγινε συνήθεια σε ορισμένες εβραϊκές κοινότητες.

** Το Γιόμ-Κιπούρ, η Ημέρα του Εξιλασμού, είναι η ιερότερη ημέρα για τους Ιουδαίους. Προηγείται προσευχή και νηστεία. Απαγορεύεται να δουλεύεις, να φας, να πιεις, να φορέσεις αρώματα, να πλυθείς, να έχεις συζυγικές σχέσεις και να φοράς δερμάτινα παπούτσια. Φέτος εορτάστηκε στις 26 Σεπτεμβρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τό Ναύπλιον

ΠΛΑΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ

Χρονοχάρτης τῶν πυρηνικῶν δοκιμῶν ἀπὸ τὸ τέλος τοῦ Β’ΠΠ μέχρι τὸ 2000

.

.

ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ