Η ΕΛΛΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΛΗ , ΟΥΤΕ ΧΩΡΟΣ, ΔΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΟΥΝ. ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΙΩΝΙΟΝ , ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟΝ , ΤΟ ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑ , ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΟΥΤΕ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ , ΟΥΤΕ ΥΠΟΤΑΣΣΕΤΑΙ , ΟΥΤΕ ΑΠΟΘΝΗΣΚΕΙ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΣΣΑΣ



Τρίτη 5 Μαΐου 2020

Ακόμα μισείτε τόν Καποδίστρια ρέ άθλιοι μαγαριστές τού 1821;


Eπιτροπή ''Ελλάδα 2021'' για Καποδίστρια: ''Ήταν δικτάτορας!''
Ακόμα τον μισείτε ρε άθλιοι μαγαριστές του 1821;;
 Τους τρελαίνει ακόμα η αγάπη του λαού για τον μάρτυρα Καποδίστρια, 190 χρόνια μετά από τη δολοφονία του.Οι μεγάλες προσωπικότητες δεν χάνονται, ούτε ξεχνιούνται...
Ο Καποδίστριας θα ορκισθεί κυβερνήτης στις 25 Ιανουαρίου 1928 και την επόμενη μέρα θα τον επισκεφθεί ο προκάτοχός του στην εξουσία, Γεώργιος Μαυρομιχάλης, «φορώντας την λαμπρότερη ενδυμασία του, βουτηγμένη εις το μάλαμα»· την ίδια ενδυμασία θα φοράει και την ημέρα που θα του αφαιρέσει τη ζωή. Ο κυβερνήτης θα του περιγράψει συγκλονισμένος τις στιγμές που έζησε κατά τη διάρκεια της υποδοχής του στο νησί. Αξίζει να σταθούμε λίγο σε αυτήν την περιγραφή, γιατί δείχνει την κατάσταση που επικρατούσε εκείνα τα χρόνια στον τόπο μας. Την έχει διασώσει ο αγωνιστής της Επανάστασης του ’21 και ιστορικός Γεώργιος Τερτσέτης στα 
«Απόλογα για τον Καποδίστρια»: 
«Είδα πολλά εις την ζωή μου, αλλά σαν το θέαμα όταν έφθασαν εδώ εις την Αίγινα δεν είδα τι παρόμοιο ποτέ, και άλλος να μην το ιδεί... ‘‘Ζήτω ο κυβερνήτης, ο σωτήρας μας, ο ελευθερωτής μας!’’ εφώναζαν γυναίκες αναμαλλιάρες, άνδρες με λαβωματιές πολέμου, ορφανά γδυτά, κατεβασμένα από τις σπηλιές. Δεν ήταν το συναπάντημά μου φωνή χαράς, αλλά θρήνος. Η γη εβρέχετο από δάκρυα. Εβρέχετο η μυρτιά και δάφνη του στολισμένου δρόμου από τον γιαλό ως την εκκλησία. Ανατρίχιαζα, μου έτρεμαν τα γόνατα, η φωνή του λαού μου έσχιζε την καρδιά μου. Μαυροφορεμένες γυναίκες, γέροντες, μου εζητούσαν ν’ αναστήσω τους πεθαμένους τους, μανάδες μου έδειχναν εις το βυζί τα παιδιά τους και μου έλεγαν να τα ζήσω και ότι δεν τους απέμειναν παρά εκείνα κι εγώ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τό Ναύπλιον

ΠΛΑΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ

Χρονοχάρτης τῶν πυρηνικῶν δοκιμῶν ἀπὸ τὸ τέλος τοῦ Β’ΠΠ μέχρι τὸ 2000

.

.

ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ