Η εταιρεία λαϊκής βάσης ΣΑΟΣ με έδρα τη Σαμοθράκη, βρέθηκε σε δεινή θέση μετά την ναυπήγηση του δευτέρου πλοίου της «ΣΑΟΣ ΙΙ». Το 2001 η εταιρεία μετατράπηκε σε νομικής μορφής Α.Ε και ο Φώτης Μανούσης έχοντας ένα μεγάλο μερίδιο μετοχών έγινε στρατηγικός επενδυτής. Από τότε ξεκινά μια περίοδος ανέλιξης του νέου εφοπλιστή που κατάφερε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να δημιουργήσει ένα στόλο 11 πλοίων και να διεκδικήσει μερίδιο από την πίττα των άγονων γραμμών. Η επιχειρηματική δραστηριότητα του Φώτη Μανούση γιγαντώθηκε το 2003 και ένα χρόνο μετά οπότε και η Νέα Δημοκρατία κέρδισε τις εκλογές, ξεκίνησε το «πάρτυ των επιδοτήσεων».
Για την περίοδο 2004-2008 η εταιρεία ΣΑΟΣ εισέπραξε πάνω από 30 εκ ευρώ από κρατικές επιχορηγήσεις για να εξυπηρετήσει δρομολόγια της άγονης γραμμής με τα αργοκίνητα και παλιά πλοία του στόλου της. Ο πακτωλός των επιδοτήσεων, προκάλεσε την αντίδραση των ανταγωνιστών του Φώτη Μανούση που τον κατηγόρησαν για αδιαφανείς διαδικασίες και αθέμιτο ανταγωνισμό. Ο εφοπλιστής παρόλο που κλήθηκε από την Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας μετά από καταγγελία του Προέδρου της Απόστολου Βεντούρη, προτίμησε την έξοδο φυγής και παραιτήθηκε χωρίς να δώσει εξηγήσεις. Σε καταγγελία προς το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για την εταιρεία ΣΑΟΣ έχει προβεί και μία θυγατρική του Γεράσιμου Αγούδημου.
Σύμφωνα με πηγές, ο γαλάζιος εφοπλιστής δυσαρεστήθηκε με τον πρώην Υπουργό Αιγαίου Αριστοτέλη Παυλίδη, για την καθυστέρηση των κρατικών επιχορηγήσεων, αφού η ΣΑΟΣ είχε άμεση ανάγκη από ρευστό για επισκευές και εξαγορές πλοίων. Ο Φώτης Μανούσης θεώρησε λίγα τα 30 εκ ευρώ που παρέλαβε μέσα σε μια τέσσερα χρόνια για πλοία της δεκαετίας του 70. Εκμεταλλευόμενος την κομματική του ιδιότητα ασκούσε πιέσεις για όλο και μεγαλύτερο μερίδιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου